loading...
شرکت ساندویچ پانل دلیجان 09128663820 ساندویچ پانل دیواری ساندویچ پانل سقفی
ساندویچ پانل دلیجان 09128663820 بازدید : 107 شنبه 15 فروردین 1394 نظرات (0)

پلی اوراتان09128663820_08644433820

پلی اورتان چیست:

پلی اورتان یک پلیمر ترموست Thermoset میباشد که از ترکیب متیلن دی ایزوسانات با پلی اول ها و برخی افزودنی های شیمیای دیگر پدید می آید.

 

با انتخاب این افزودنی ها و تغییر شرایط شیمیایی و فیزیکی فرایند واکنش، میتوان خواص گوناگونی را برای کاربردهای متنوعی به وجود آورد.

 

همین ویژگی پلی اورتان باعث گسترش کاربرد آن در بخشهای مختلف زندگی شده است. این پلیمر به دلیل hygienic بودن به فرم الستومر در ساخت روکشهای مخازن، نقاله ها و بسته بندی در صنایع غذایی و دارویی، ساخت دستکشها، پوششها و سایر تجهیزات جراحی و اتاق عمل، قلب و سایر اعضای مصنوعی و... کاربردهای فراوانی دارد. همچنین شکل اسفنجی آن در تولید مبلمان ، تخت خواب، موکت و کفپوش و ... به صورت گسترده استفاده می شود.. در صنایع اتومبیل نیز از فوم نرم (flexible foam) و فوم اینگرال (Integral skin foam) در ساخت قطعات تریم داخلی خودرو نظیر صندلی ها، قربیلک فرمان، دستگیره ها و ... و به صورت structural foam در ساخت قطعاتی نظیر سپر خودرو استفاده می شود.

 

امروزه رنگها و پوششهای ضد خوردگی پلی اورتان نیز با توجه به عمر و دوام بسیار بالای آنها گسترش بسیاری یافته اند.

 

فرم دیگری از این مواد که به فوم سخت(Rigid foam) مشهور میباشد در صنایع تبرید و ساختمان به عنوان عایق حرارتی به صورت وسیع مورد مصرف قرار میگیرد که اختصاراً به آن PUR rigid foam اطلاق میشود.

 

این عایق از بدو اختراع، با توجه به اینکه بهترین ماده آلی عایق شناخته شده میباشد به صورت ویژه مورد توجه صنعت ساختمان قرار گرفت و پیشرفتهای بسیاری نیز در راستای بهبود خواص آن تا کنون صورت پذیرفته است.

 

ساندویچ پانل:

 

برای عایقکاری حرارتی ساختمان به صورت کلی از گروه عایقهای معدنی نظیر پوکه، پشم سنگ، پشم شیشه و... و یا گروه عایق های آلی نظیر انواع فوم های پلی استایرن، نئوپرن، پلی اتیلن و پلی اورتان استفاده میشود. عایق های آلی در سنوات اخیر به دلایل مختلفی نظیر سهولت تولید و مصرف انرژی کم در فرایند تولید، قیمت ارزان، وزن کم، عملکرد بهتر، و عمر طولانی ، عدم جذب آب و عدم لانه گزینی حشرات و حیوانات موزی به تدریج جایگزین عایق های معدنی شده اند.

 

در میان عایقهای آلی نیز فوم های پلی اورتان (دو دسته پلی اورتان پایه پلی استر و پلی اورتان پایه پلی اتر) با توجه به خواص آنها گسترش فوق العاده ای یافته اند که آمارهای افزایشی اعلام شده از سوی تولید کنندگان اصلی مواد اولیه این پلیمر یعنی BASF,DOW,BAYER,NIPPON و HUNTSMAN مؤید این مطلب میباشد.

 

از جمله ویژگیهای این ماده عبارتند از:

 

- بالاترین ضریب مقاومت رسانایی گرمایی در میان عایق های آلی و معدنی (برای مثال عملکرد 2 سانتی متر پلی اورتان معادل 3.6 سانتیمتر پلی استایرن میباشد)

 

- عدم جذب آب و رطوبت

 

- عدم لانه گزینی حشرات (این خصیصه در مورد پلی استایرن برعکس بوده وحشراتی نظیر سوسک خانگی علاقه مند به ایجاد حفره و تخمگذاری در پلی استایرن میشوند)

 

- قیمت مناسب

 

- Hygenic بودن و عدم بروز حساسیتهای پوستی و یا سایر مضرات مواد شیمیایی به لحاظ عدم انتشار مواد مضر به ویژه هنگامی که به صورت ساندویج پانل (دارای دو رویه فلزی) استفاده میگردد.

 

- کاهش بار مرده ساختمان

 

به منظور افزایش کارایی فوم سخت جهت کابری آسان و ایمن در ساختمان اغلب این محصول به صررت ساندویچ پانل آماده سازی میگردد. در این روش با افزودن دو لایه رویه اغلب فلزی به دو طرف یک پانل پلی اورتان خواص مکانیکی، دوام، ایمنی و زیبایی این محصول افزایش یافته و با توجه به نصب آسان ، عمر طولانی و کاهش قابل توجه تبادل حرارتی ساختمان به یکی از مصالح مورد علاقه سازندگان ساختمان تبدیل میگردد. 

 

      ایمنی:  

 

مطالعات بسیاری در خصوص ایمنی این محصول چه مواد اولیه آن (به منظور اطمینان از سلامت کارگران و کارکنان در معرض مواد اولیه پلی اورتان یعنی متیلن دی ایزوسیانات و پلی اول ها) چه محصولات تولیدی از پلی اورتان (به منظور اطمینان از سلامت افراد در معرض تماس مستقیم با این محصولات) و چه خطرات ناشی از حوادث نظیر آتش سوزی صورت پذیرفته است.

 

مواد اولیه: توصیه شده است تماس با مواد اولیه این محصول با دستکش و عینک ایمنی صورت پذیرد. علیهذا درجه سمی بودن آنها در حدی نیست که خطرات جدی برای کارگران مرتبط پدید آورد. با توجه به نا محلول بودن دی ایزوسیاناتها در آب نیز ورود آنها به آبهای زیر زمینی و منابع آب و غذا بسیار ناچیز بوده و این مواد از این نقطه نظر ایمن میباشند. برخی تشابهات اسمی این ماده با مواد شیمیایی مظر دیگر نیز باعث حساسیت افکار عمومی نسبت به آن شده که به شرح ذیل میباشد.

 

- دی ایزو سیانات ارتباطی با سیانید ها نداشته و در تولید آنها به هیچ وجهی از سیانید ها استفاده نمیشود. پایه دی ایزوسیانات از پلی استر و یا پلی اتر میباشد. پس از ترکیب با پلی اولها و به وجود آمدن پلی اورتان نیز مانند بسیاری ترکیبات آلی دیگر نظیر چوب و الیاف طبیعی که دارای نیتروژن در ساختار خود هستند ، سیانید آزاد نمیکنند.

 

- دی ایزوسیانات ارتباطی با متیل ایزوسیانات که دارای بخارات سمی است ندارد و امکان تبدیل آن به این ماده نیز در شرایط طبیعی وجود ندارد.

 

- دی ایزوسیانات همچنین ارتباطی با ایزو تیو سیانات نیز ندارد.

 

- پلی اورتان ارتباطی با پلیمر یورتان (اتیل کاربامیت) ندارد.

 

محصولات تولیدی: ایمنی محصولات تولیدی پلی اورتان در حدی است که برای برخی کاربردهای پزشکی و صنایع غذایی تقریباً هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد و سایر محصولات پلیمری و حتی طبیعی از این جهت پس از پلی اورتان قرار میگیرند. استفاده از پلی اورتان در مبلمان و تخت خواب، یخچال، اسباب بازی کودکان و... و عدم ایجاد حتی ساده ترین حساسیتهای پوستی مؤید این نکته است.

 

در ارتباط با فوم های پلی اورتان تنها مورد مطرح، استفاده از گاز فریون 11 به عنوان ماده فوم زا بوده است که با توجه به آسیب لایه ازن در اثر استفاده از آن، این ماده در سنوات گذشته حذف شده و هم اکنون در تولید ساندویچ پانل از R141b ، سیکلو پنتان ، آب و یا برخی مواد کم ضررتر دیگر استفاده میشود.

 

آتش سوزی: با توجه به پایه آلی این عایق بدیهی است این ماده نیز همچون سایر پلیمرها قابلیت سوختن دارد. البته این خصیصه نافی سایر خواص مثبت این ماده نشده است و کماکان به مدد نو آوری های صورت پذیرفته در زمینه کاهش خطرات آن در زمان آتش سوزی به صورت وسیع از آن استفاده میشود.

 

این نو آوری ها شامل معرفی برخی افزودنی های شیمیایی و معدنی سرکوب کننده آتش موسوم به Fire retardant ها و همچنین معرفی خانواده جدید فومهای سخت دیرسوز موسوم به Polyisocyanurate (پلی آیزوساینوریت) که اختصاراً PIR نامیده میشود شده است. البته فومهای کاملاً نسوز نظیر Phenolic foam نیز به بازار آمده است که مناسب کاربردهای نظامی و امنیتی است.

 

استانداردهای ایمنی ساختمان در امریکا و اروپا نظیر ASTM C1289 ، CAN/ULC-S704 ، DIN EN 13823 و استاندارد جدید DIN EN 14509 استفاده از پلی اورتان و پلی آیزوساینوریت را به صورت ساندویچ پانل برای فضاهای مختلف صنعتی، تجاری ، عمومی و مسکونی دسته بندی نموده و با رعایت نکات مندرج در این استانداردها، امکان استفاده از ساندویچ پانل برای عایق کاری سطوح خارجی این فضاها مجاز شمرده شده است.

 

مهمترین ویژگیهای ساندویچ پانل پلی اورتان و به ویژه پلی آیزوساینوریت در مواجه با آتش عبارتند از:

 

- PIR استانداردهای B2 و B1 را برای خطر آتش سوزی میگذراند.

 

- PIR پس از تماس با شعله مستقیم با تأخیر بسیاری مشتعل میگردد در حالیکه EPS یا سایر عایق های آلی بسیار زودتر

 

- PIR پس از اشتعال، با کنار بردن شعله مستقیم بلافاصله خاموش میگردد و نتیجتاً باعث گسترش آتش نمیگردد.

 

- PIR در هنگام سوختن ایجاد قطره شعله ور و یا ذرات شعله ور ننموده و باعث گسترش آتش نمیگردد.

 

- دمای اولیه مورد نیاز برای شعله ور شدن PIR بالاتر از PUR میباشد

 

- دود و گازهای آلاینده حاصل از سوختن PIR کمتر از PUR و EPS و سایر لوازم منزل نظیر مبلمان ، تخت خواب و الیاف مصرفی در فرش و .. که در آنها گاهی از ترکیبات آمین دار می شود است.

 

- وجود لایه های فلزی در دو طرف پانل مانع از تماس مستقیم شعله با PIR و همچنین مانع رسیدن اکسیژن به PIR و نتیجتاً تأخیر در آتش گرفتن آن مینماید.

 

- آیین نامه های طراحی ایمن ساختمانها نیز جهت کاهش مضاعف خطر، تدابیری را در جهت دوری منابع احتمالی آتش از این محصولات توصیه مینمایند.

 


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
ساندویچ پانل دیواری - ساندویچ پانل سقفی دلیجان - 09128663820 ,توليد کننده ساندويچ پانل ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل شيراز ,ساندويچ پانل تبريز ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,ساندويچ پانل مشهد ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل در. تبريز ,قيمت روز ساندويچ پانل ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل شيراز ,قيمت بروز ساندويچ پانل ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل سردخانه ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت نصب هر متر مربع ساندويچ پانل ,بزرگترين توليد کننده ساندويچ پانل ,قيمت ساندويچ پانل ,برندهاي ساندويچ پانل ,شرکت زمرد پانل ,پانل مهدي ,ساندويچ پانل تبريز ,ساندويچ پانل گالوانيزه ,شرکت پانل ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل در. تبريز ,قيمت روز ساندويچ پانل ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل در مشهد ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت بروز ساندويچ پانل ,آخرين قيمت ساندويچ پانل ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل شيراز ,ساندويچ پانل فارس ,شيراز پانل استان فارس ,ساندويچ پانل پارسين شيراز ,پانل ديواري شيراز ,ساندويچ پانل دليجان ,شرکت شيراز پانل ,نمايندگي ماموت در شيراز ساندويچ پانل ,نصب ساندويچ پانل در تبريز ,ساندويچ پانل دست دوم تبريز ,شرکتهاي توليد کننده ساندويچ پانل در تبريز ,نصاب ساندويچ پانل در تبريز ,قيمت ساندويچ پانل ,شرکت تبريز آذين پانل کارخانه ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,ايرانيت ساندويچ پانل ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي آلومينيوم ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل ارزان ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل ,قيمت ساندويچ پانل کبير ,قيمت ساندويچ پانل سقف سوله ,ساندويچ پانل دست دوم اصفهان ,کانکس ساندويچ پانل دست دوم ,ساندويچ پانل دست دوم تبريز ,فروش دستگاه ساندويچ پانل دست دوم ,ساندويچ پانل دست دوم رشت ,ساندويچ پانل دست دوم کرج ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم کرج ,ساندويچ پانل ارزان ,ساندويچ پانل قيمت روز ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل ارزان ,قيمت ساندويچ پانل کبير ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل ديواري دست دوم ,کبير پانل مشهد ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل در مشهد ,نصب پانل ديواري مشهد ,کيان سازه مشهد ,ساندويچ پانل دست دوم مشهد ,sساندويچ پانل ,نمايندگي ساندويچ پانل در مشهد ,قيمت پانل ديواري pvc ,شرکت زمرد پانل ,ساندويچ پانل تبريز ,قيمت ساندويچ پانل ,برندهاي ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل صنعتي ,ساندويچ پانل گالوانيزه ,کارخانه ساندويچ پانل بم ,خريد ساندويچ پانل در تهران ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل ارزان ,قيمت ساندويچ پانل قم ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,قيمت ساندويچ پانل مشهد ,قيمت ساندويچ پانل در شيراز ,ساندويچ پانل کبير ,توليد ساندويچ پانل ,قيمت ساندويچ پانل شرکت کبير پانل ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,انواع ساندويچ پانل سردخانه ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل تبريزبزرگترين توليد کننده ساندويچ پانل ,ليست توليد کنندگان ساندويچ پانل ,برندهاي ساندويچ پانل ,زيمنس پانل ,پانل ديواري ترکيه اي ,شرکت پانل ,شرکت ميهن پنل ,شرکت کبير پانل ,ساندويچ پنل ,شرکت پانل ,پنل ديوارى ,کوير پانل تهران ,پانل سردخانه ,نصاب ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل گالوانيزه ,طرح پانل ديواري , ,نصب ساندويچ پانل در تبريز ,ساندويچ پانل دست دوم تبريز ,شرکتهاي توليد کننده ساندويچ پانل در تبريز ,نصاب ساندويچ پانل در تبريز ,قيمت ساندويچ پانل ,شرکت تبريز آذين پانل کارخانه ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,ايرانيت ساندويچ پانل ,کارخانه پانل مهدي ,ساندويچ پانل ,توليد کننده ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل گالوانيزه ,قيمت دستگاه ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل سبلان ,قيمت و ابعاد ساندويچ پانل ,بزرگترين توليد کننده ساندويچ پانل ,نصب ساندويچ پانل در تبريز ,ساندويچ پانل دست دوم تبريز ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,قيمت نصب هر متر مربع ساندويچ پانل ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل سردخانه ,شرکتهاي توليد کننده ساندويچ پانل در تبريز ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل شيراز ,نصاب ساندويچ پانل در تبريز ,قيمت ساندويچ پانل ارزان,ساندويچ پانل قيمت روز ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل ارزان ,قيمت ساندويچ پانل کبير ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل ديواري دست دوم ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل در. تبريز ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل ديواري ,قيمت اجراي ساندويچ پانل ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل شيراز ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,قيمت ساندويچ پانل مشهد ,قيمت بروز ساندويچ پانل ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,ساندويچ پانل دست دوم اصفهان ,ساندويچ پانل دست دوم تبريز ,کانکس ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم کرج ,ساندويچ پانل ارزان ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,فروش دستگاه ساندويچ پانل دست دوم ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,قيمت ساندويچ پانل ارزان ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل مشهد ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,قيمت ساندويچ پانل در شيراز ,قيمت ساندويچ پانل قم ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل در. تبريز ,قيمت روز ساندويچ پانل ,قيمت بروز ساندويچ پانل ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل سردخانه ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل در مشهد ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل شيراز ,خريد ساندويچ پانل در شيراز ,شيراز پانل استان فارس ,فروش ساندويچ پانل سقفي در شيراز ,پانل ديواري شيراز ,ساندويچ پانل دليجان ,شرکت شيراز پانل ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل شيراز ,خريد ساندويچ پانل در شيراز ,شيراز پانل استان فارس ,فروش ساندويچ پانل سقفي در شيراز ,پانل ديواري شيراز ,ساندويچ پانل دليجان ,شرکت شيراز پانل ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل شيراز ,نصاب ساندويچ پانل در شيراز ,پانل ديواري شيراز ,شرکت شيراز پانل ,فروش ساندويچ پانل سقفي در شيراز ,قيمت پانل ساندويچي در شيراز ,ساندويچ پانل دليجان ,ساندويچ پانل پارسين شيراز ,شيراز پانل ,توليد کننده ساندويچ پانل ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل شيراز ,شرکت ساندويچ پانل در شيراز ,ساندويچ پانل پارسين شيراز ,ساندويچ پانل فارس ,شيراز پانل استان فارس ,شرکت شيراز پانل ,قيمت پانل ساندويچي در شيراز ,نمايندگي ماموت در شيراز ساندويچ پانل ,قيمت پانل ساندويچي در شيراز ,نمايندگي ماموت در شيراز ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل چيست قيمت ,ساندويچ پانل ليست قيمت ,حدود قيمت ساندويچ پانل ,ليست قيمت کانکس ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل سقفي طرح سفال ,قيمت ساندويچ پانل سقفي پلي يورتان ,نصاب ساندويچ پانل در شيراز ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل شيراز ,ساندويچ پانل فارس ,ساندويچ پانل پارسين شيراز ,شيراز پانل استان فارس ,پانل ديواري شيراز ,نمايندگي ماموت شيراز ,ساندويچ پانل دليجان ,توليد کننده ساندويچ پانل در تبريز ,ساندويچ پانل دست دوم تبريز ,شرکتهاي توليد کننده ساندويچ پانل در تبريز ,قيمت ساندويچ پانل ,قيمت نصب هر متر مربع ساندويچ پانل ,شرکت تبريز آذين پانل کارخانه ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,نصب ساندويچ پانل در تبريز ,ساندويچ پانل دست دوم تبريز ,نصاب ساندويچ پانل در تبريز ,توليد ساندويچ پانل ,قيمت ساندويچ پانل ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل در. تبريز ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,آذين پانل تبريز ,ساندويچ پانل دست دوم تبريز ,توليد کننده ساندويچ پانل در تبريز ,شرکتهاي توليد کننده ساندويچ پانل در تبريز ,قيمت ساندويچ پانل ,قيمت نصب هر متر مربع ساندويچ پانل ,شرکت تبريز آذين پانل کارخانه ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,آذين پانل تبريز ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل ارزان ,قيمت ساندويچ پانل قم ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,قيمت ساندويچ پانل مشهد ,قيمت ساندويچ پانل در شيراز ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل در. تبريز ,قيمت روز ساندويچ پانل ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل شيراز ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,آخرين قيمت ساندويچ پانل ,قيمت ساندويچ پانل قم ,ساندويچ پانل قيمت روز ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,قيمت ساندويچ پانل ارزان ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل شرکت کبير پانل ,قيمت ساندويچ پانل قم ,ساندويچ پانل قيمت روز ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل ارزان ,قيمت ساندويچ پانل کبير ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل ديواري دست دوم ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل در. تبريز ,قيمت روز ساندويچ پانل ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل شيراز ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,آخرين قيمت ساندويچ پانل ,قيمت بروز ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل قيمت روز ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل ارزان ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل ,قيمت ساندويچ پانل سقفي پلي يورتان ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل سردخانه ,ساندويچ پانل دست دوم اصفهان ,ساندويچ پانل دست دوم تبريز ,کانکس ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم کرج ,ساندويچ پانل ارزان ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,فروش دستگاه ساندويچ پانل دست دوم ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,ساندويچ پانل دست دوم تهران ,پانل ساندويچي ,قيمت ساندويچ پانل سقفي پلي يورتان ,ساندويچ پانل قيمت روز ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,حدود قيمت ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل چيست قيمت ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل در. تبريز ,قيمت روز ساندويچ پانل ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل در مشهد ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت بروز ساندويچ پانل ,آخرين قيمت ساندويچ پانل ,ليست قيمت کبير پانل ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,برندهاي ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل شيراز ,توليد کننده ساندويچ پانل ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,ساندويچ پانل ماموت ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل سقفي ,قيمت ساندويچ پانل قم ,قيمت ساندويچ پانل مشهد ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل ارزان , ,ساندويچ پانل ديواري دست دوم ,قيمت انواع ساندويچ پانل دست دوم ,فروش خط توليد ساندويچ پانل دست دوم ,ساندويچ پانل دست دوم اصفهان ,ساندويچ پانل دست دوم شيراز ,ساندويچ پانل دست دوم ديوار ,قيمت انواع ساندويچ پانل دست دوم ,ساندويچ پانل دست دوم تبريز ,ساندويچ پانل سردخانه دست دوم ,کانکس ساندويچ پانل دست دوم , ,پانل ساندويچي ,قيمت ساندويچ پانل ,قيمت ساندويچ پانل سقفي پلي يورتان , ,ساندويچ پانل سردخانه دست دوم ,پانل بر دست دوم ,نمايندگي ساندويچ پانل در کرج ,نصاب ساندويچ پانل در کرج ,ساندويچ پانل سردخانه دست دوم ,پانل بر دست دوم ,نمايندگي ساندويچ پانل در کرج ,ساندويچ پانل دست دوم تهران ,قيمت ساندويچ پانل ,پانل ساندويچي ,قيمت ساندويچ پانل سقفي پلي يورتان ,ساندويچ پانل قيمت روز ,ساندويچ پانل سردخانه دست دوم ,ساندويچ پانل ديواري دست دوم ,ارزانترين ساندويچ پانل ,قيمت ساندويچ پانل ارزان ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل مشهد ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,قيمت ساندويچ پانل در شيراز ,قيمت ساندويچ پانل قم ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي آلومينيوم ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل ارزان ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل ,قيمت ساندويچ پانل کبير ,قيمت ساندويچ پانل سقف سوله ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل در. تبريز ,قيمت روز ساندويچ پانل ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل شيراز ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,آخرين قيمت ساندويچ پانل ,قيمت بروز ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل دست دوم اصفهان ,ساندويچ پانل دست دوم تبريز ,کانکس ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم کرج ,ساندويچ پانل ارزان ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,فروش دستگاه ساندويچ پانل دست دوم ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,ساندويچ پانل دست دوم تهران ,پانل ساندويچي ,قيمت ساندويچ پانل سقفي پلي يورتان ,ساندويچ پانل قيمت روز ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,حدود قيمت ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل چيست قيمت ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,ليست قيمت کبير پانل ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,برندهاي ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل شيراز ,توليد کننده ساندويچ پانل ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,ساندويچ پانل ماموت ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل در. تبريز ,قيمت روز ساندويچ پانل ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل در مشهد ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت بروز ساندويچ پانل ,آخرين قيمت ساندويچ پانل ,نصب ساندويچ پانل در تبريز ,توليد و فروش ساندويچ پانل در تبريز ,شرکتهاي توليد کننده ساندويچ پانل در تبريز ,نصاب ساندويچ پانل در تبريز ,شرکت تبريز آذين پانل کارخانه ,آذين پانل تبريز ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,ايرانيت ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل دست دوم تهران ,قيمت ساندويچ پانل ,پانل ساندويچي ,قيمت ساندويچ پانل سقفي پلي يورتان ,ساندويچ پانل قيمت روز ,ساندويچ پانل سردخانه دست دوم ,ساندويچ پانل ديواري دست دوم ,ارزانترين ساندويچ پانل ,پانل ساندويچي ,قيمت ساندويچ پانل ,قيمت ساندويچ پانل سقفي پلي يورتان ,فروش خط توليد ساندويچ پانل دست دوم ,ساندويچ پانل دست دوم اصفهان ,ساندويچ پانل دست دوم شيراز ,ساندويچ پانل دست دوم تبريز ,ساندويچ پانل دست دوم ديوار ,قيمت انواع ساندويچ پانل دست دوم ,ساندويچ پانل ارزان ,ساندويچ پانل سردخانه دست دوم ,ساندويچ پانل سردخانه دست دوم ,پانل بر دست دوم ,نمايندگي ساندويچ پانل در کرج ,نصاب ساندويچ پانل در کرج ,ساندويچ پانل قيمت روز ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,قيمت ساندويچ پانل دست دوم ,قيمت ساندويچ پانل ارزان ,قيمت ساندويچ پانل کبير ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل ,ساندويچ پانل ديواري دست دوم ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل در. تبريز ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل ديواري ,قيمت اجراي ساندويچ پانل ,قيمت هر متر مربع ساندويچ پانل شيراز ,ليست قيمت ساندويچ پانل متر مربع ,قيمت ساندويچ پانل مشهد ,قيمت بروز ساندويچ پانل ,قيمت ساندويچ پانل , سانتي ,قيمت پانل ديواري pvc ,قيمت پانل ديواري در مشهد ,قيمت پانل ديواري در مشهد ,کانکس سازي مشهد ,ساندويچ پانل کبير ,شرکت دپو پانل ,قيمت ساندويچ پانل سقفي پلي يورتان ,قيمت ساندويچ پانل ماموت تهران ,ساندويچ پانل سوله ,قيمت ساندويچ پانل ريال ,طرح هاي ساندويچ پانل ,سقف سوله ساندويچ پانل
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • يکشنبه 21 ارديبهشت 1399
  • شنبه 20 ارديبهشت 1399
  • شنبه 13 ارديبهشت 1399
  • چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399
  • پنجشنبه 04 ارديبهشت 1399
  • شنبه 30 فروردين 1399
  • جمعه 22 فروردين 1399
  • پنجشنبه 21 فروردين 1399
  • سه شنبه 19 فروردين 1399
  • دوشنبه 18 فروردين 1399
  • شنبه 16 فروردين 1399
  • پنجشنبه 14 فروردين 1399
  • چهارشنبه 13 فروردين 1399
  • سه شنبه 12 فروردين 1399
  • دوشنبه 11 فروردين 1399
  • يکشنبه 10 فروردين 1399
  • شنبه 02 فروردين 1399
  • پنجشنبه 22 آذر 1397
  • يکشنبه 11 آذر 1397
  • شنبه 19 خرداد 1397
  • دوشنبه 17 مهر 1396
  • يکشنبه 16 مهر 1396
  • پنجشنبه 06 مهر 1396
  • پنجشنبه 30 شهريور 1396
  • پنجشنبه 16 شهريور 1396
  • چهارشنبه 01 شهريور 1396
  • سه شنبه 31 مرداد 1396
  • دوشنبه 30 مرداد 1396
  • چهارشنبه 25 مرداد 1396
  • دوشنبه 23 مرداد 1396
  • يکشنبه 22 مرداد 1396
  • شنبه 21 مرداد 1396
  • جمعه 20 مرداد 1396
  • چهارشنبه 18 مرداد 1396
  • يکشنبه 15 مرداد 1396
  • پنجشنبه 12 مرداد 1396
  • يکشنبه 08 مرداد 1396
  • شنبه 07 مرداد 1396
  • جمعه 06 مرداد 1396
  • پنجشنبه 05 مرداد 1396
  • پنجشنبه 29 تير 1396
  • چهارشنبه 28 تير 1396
  • چهارشنبه 04 اسفند 1395
  • دوشنبه 02 اسفند 1395
  • پنجشنبه 28 بهمن 1395
  • چهارشنبه 27 بهمن 1395
  • يکشنبه 24 بهمن 1395
  • شنبه 23 بهمن 1395
  • پنجشنبه 21 بهمن 1395
  • دوشنبه 18 بهمن 1395
  • يکشنبه 17 بهمن 1395
  • يکشنبه 03 بهمن 1395
  • شنبه 02 بهمن 1395
  • پنجشنبه 30 دی 1395
  • دوشنبه 20 دی 1395
  • يکشنبه 19 دی 1395
  • جمعه 17 دی 1395
  • پنجشنبه 16 دی 1395
  • چهارشنبه 15 دی 1395
  • سه شنبه 14 دی 1395
  • يکشنبه 12 دی 1395
  • چهارشنبه 01 دی 1395
  • سه شنبه 30 آذر 1395
  • شنبه 20 شهريور 1395
  • دوشنبه 04 خرداد 1394
  • شنبه 02 خرداد 1394
  • چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394
  • دوشنبه 17 فروردين 1394
  • يکشنبه 16 فروردين 1394
  • شنبه 15 فروردين 1394
  • جمعه 14 فروردين 1394
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1096
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 57
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 637
  • بازدید ماه : 2,948
  • بازدید سال : 42,709
  • بازدید کلی : 533,897